Collectedoelen Collectedoelen

Ruim de helft van de collectes is bestemd voor de Slachsangdiaconie, die daarmee verschillende projecten in binnen- en buitenland ondersteunt. Ook bepaalde hulp- en welzijnsorganisaties, die daarvoor een aanvraag hebben gedaan, ontvangen giften uit deze opbrengsten.

Daarnaast wordt er regelmatig gecollecteerd voor Kerk in Actie, bijvoorbeeld tijdens de Veertigdagentijd. Tenslotte is er de doelcollecte. Dit is de (diaconale) collecte tijdens de diensten waarin het Heilig Avondmaal wordt gevierd. Ieder jaar wordt er één doel gekozen, waar alle opbrengsten van de doelcollecte van dat jaar naar toe gaan.

Het collectedoel in 2023 is Intercultura tbv vrouwelijke asielzoekers..