Symbolische schikking 1e zondag 40-dagen tijd 2024 Symbolische schikking 1e zondag 40-dagen tijd 2024

2e     3e     4e     5e

Palm
4 0 - d a g e n   t ij d   2 0 2 4

Witte     Goede     Stille     Pasen

Het thema van de 40-dagentijd is:

GA MEE, samen getuigen van geloof, hoop en liefde!

We zijn voor de schikking uitgekomen op de bolvorm.

Jeremia wees op broodnodige verandering van het leven op aarde om het in de toekomst beter te kunnen hebben. Zijn boodschap viel niet in vruchtbare aarde. Daarom is de bol in het begin van de Veertigdagentijd donkerbruin en wordt deze gedurende de veertig dagen groener: het licht dringt door.

Geroepen als profeet zoals kersenbloesem de lente roept, de kersenbloesem symboliseert, geluk, liefde maar vooral een nieuw begin, omdat de bloesem kort bloeit, herinnert ons eraan hoe kort en kostbaar het leven is.