Symbolische schikking 4e zondag 40-dagen tijd 2024 Symbolische schikking 4e zondag 40-dagen tijd 2024

2e     3e     5e

1e                 Palm

4 0 - d a g e n   t ij d   2 0 2 4

Witte     Goede     Stille     Pasen

Jeremia 29:11 - Een hoopvolle toekomst

Vandaag is het een klein beetje Pasen. Het donkerpaars van boete en inkeer kleurt roze. We worden opgeroepen om ons te verheugen.

Oordeel is niet Gods laatste maar voorlaatste woord. Zijn laatste woord is genade, Pasen! Jeremia beseft dit. Ballingschap is niet Gods laatste woord tot Israël maar het voorlaatste. Het laatste woord is: een hoopvolle toekomst!

Voordat het zover is roept Jeremia het volk op om te bidden voor de stad en zich in te zetten voor haar welzijn. Een hoopvolle toekomst begint met gebed en inzet voor vrede en voorspoed voor de stad, zelfs voor Babel!

De bol is nog groener geworden, er is hoop.

De V-vorm van de brem, de V van het vredesteken, de tulp symboliseert het gebed.