Symbolische schikking 5e zondag 40-dagen tijd 2024 Symbolische schikking 5e zondag 40-dagen tijd 2024

2e     3e     4e

1e                 Palm

4 0 - d a g e n   t ij d   2 0 2 4

Witte     Goede     Stille     Pasen

Prediker 3:2 - Alles op zijn tijd ‘De tijd om God te zoeken is dit leven. De tijd om God te vinden is de dood. De tijd om God te bezitten is de eeuwigheid.

Vandaag symboliseert het liturgisch bloemschikken over de kringloop van het leven, de kringloop van het groeien. Alles zal gebeuren op de tijd die ervoor bestemd is, als de omstandigheden daar goed voor zijn.

Wees vrolijk, geniet van het leven. Het is een geschenk van God dat je kunt genieten van eten en drinken na een periode van werk.

De bol is weer een beetje groener geworden. Drie tulpen zijn rond de bol bevestigd.

De tulp staat symbool voor het gebed. De drie tulpen samen symboliseren de omarming van de aarde vanuit het gebed.